Kundservice/köpvillkor

Leverans

Normalt packar vi och skickar varor dagligen, men du får räkna med en leveranstid på 2-5 arbetsdagar beroende på årstid och var du bor.

Vi förbehåller oss rätten för slutförsäljning eller felaktigheter i lagersaldot. Vi kontaktar dig om en beställd vara inte finns.

Det finns ingen möjlighet för oss att garantera färgåtergivningen på kläderna då din dator och inställningarna på den påverkar bilderna.

Leveranssätt

Alla paket skickas med DHL till ditt närmaste utlämningsställe.

Om du upptäcker vid mottagandet att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till fraktbolaget (utlämningsstället). Karin Sömmare ersätter ej för skador eller förluster som beror på fraktbolagets felaktiga hantering.

Leveranskostnad inom Sverige

När du handlar för 1000 kr blir leveransen fraktfri. Annars kostar den 59 kr.

Leveranskostnad utanför Sverige

För leveranser utanför Sverige ber vi dig kontakta oss via e-post info@karinsommare.se för besked om kostnad. Alla eventuella extra kostnader som uppstår i samband med utlandsfrakt, tull och/eller särskilda momsregler betalas av kunden.

Priser

Alla priser anges inkl 25% moms i svenska kronor (SEK).
Vi tar glatt emot alla beställningar och har därför inget lägsta beställningsbelopp!

Outlöst paket

Om du väljer att inte hämta ut din försändelse och paketet sänds i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera dig en avgift på 400 kr för att täcka kostnader för frakt, returfrakt och administration. Överstiger kostnaden för frakt och returfrakt 400 kr så betalar du den faktiska kostnaden.

Om du skulle ångra dig

Du har alltid 14 dagar på dig att ångra ditt köp och byta till annan vara eller returnera ditt köp. Du väljer själv hur du vill returnera varan och du står för returfrakten.  

Om du skulle vilja skicka tillbaka någon vara så kan du nyttja vår tjänst hos DHL. Skicka oss ett mejl på info@karinsommare.se och tala om att du vill ha ett returfraktnummer. Vi bokar då en sändning för din räkning och du får ett sändningsnummer. Ta med ditt paket och ditt sändningsnr till samma ställe där du hämtade det så hjälper de dig att göra en fraktsedel och att skicka iväg paketet. Returen kostar 59 kr vilket vi drar från den returnerade varan.


Vid retur skall varan vara oanvänd och alla ev lappar ska sitta kvar. Efter att vi mottagit varan och kontrollerat den sätter vi in varuvärdet på ditt konto. Varor som skickas till oss mot efterkrav eller postförskott utlöses ej. Du står själv för ansvaret för försändelsen för en återsänd vara.

Returadress

Karin Sömmare AB
Kungsg 29
749 35 Enköping
E-post: info@karinsommare.se
Tel: 0171-442177

Fel på varan

Vår rutin är att alltid kontrollera alla varor innan de skickas ut. Skulle det trots allt vara fel på varan vill vi snarast rätta till det. Är inte du nöjd så är inte heller vi det.

Vi ber dig att snarast kontakta oss per e-post info@karinsommare.se så att vi kan rätta till felet. Dock senast inom 14 dagar. Glöm ej att ange ditt ordernummer. Vi ersätter självklart den felaktiga varan snarast möjligt och står naturligtvis för returfrakten senast inom 30 dagar vilket är praxis inom konsumentköplagen.
När du mejlar oss får du också instruktioner hur du skall skicka paketet.
Varor som skickas till oss mot efterkrav eller postförskott utlöses ej.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Konsumentköplagen och Distansavtalslagen
Mer finns att läsa på Konsumentverkets hemsida, www.kov.se

Företag

Om du handlar till ditt företag så gäller inte konsumentköplagen.

Tillbaka till kassan
Karin Sömmare AB
Kungsgatan 29
749 35 Enköping
Tel
0171 - 44 21 77
Momsreg
556832 - 0567
806
818